poniedziałek, 14 październikaTwój portal finansowy!
Shadow

Czy wdrożyłeś RODO w swojej firmie?

Każdy przedsiębiorca musi zdawać sobie sprawę, że unijne przepisy dotyczące zasad bezpieczeństwa gromadzenia danych osobowych, tzw. RODO obowiązują wszystkie firmy, bez względu na ich wielkość. Oczywiście ilość pracowników ma znaczenie dla systemu bezpieczeństwa gromadzenia danych, ale w żaden sposób nie zwalnia przedsiębiorcy z wdrażania przepisów. Nawet wtedy, gdy jest to  jednoosobowa działalność gospodarcza.

Przepisy regulujące ochronę danych osobowych funkcjonują w naszym państwie od 1997 r. Jednak zmiany jakie wprowadza RODO są zdecydowanie mniej konkretne od poprzednich. Skupiają się bowiem przede wszystkim na tym co trzeba chronić, dość oględnie formułując sposób w jaki należy to czynić. Trudno zatem dziwić się wielu przedsiębiorcom, że czują się zagubieni i niedoinformowani.

RODO RZESZÓWDlatego, przedsiębiorco, jeżeli jeszcze nie wdrożyłeś u siebie zasad RODO, a nie zrobiłeś tego, bo nie wiesz od czego zacząć, warto sprawdzić czy kancelaria adwokacka nie jest przypadkiem najlepszym sprzymierzeńcem. Wdrażanie w firmie RODO musi bowiem opierać się na elastycznym podejściu do tematu, ponieważ koncepcja ochrony danych osobowych musi zostać dostosowana do indywidualnego dla firmy zakresu przetwarzania danych. A sam schemat powinien uwzględnić ryzyko utraty danych i skutki jakie to niesie dla wszystkich pracowników.

Do czego może przydać się kancelaria adwokacka w procesie wdrażania RODO? 

Adwokat może przydać się przedsiębiorcy przede wszystkim do zbudowania schematu działań pozwalających na pełną ochronę przetwarzanych danych. Stworzenie procedur opisujących warunki przetwarzania danych, opatrywania ich hasłem, dostępu określonych stanowisk do programów komputerowych, sposobów utylizacji danych, przechowywania papierowych i cyfrowych danych osobowych, polityka kluczy, procedury archiwizacji, tworzenie kopii zapasowych – wszystko to wymaga dokładnego zbudowania zakresów czynności i schematów dostępu. A do przedsiębiorcy należy tylko wdrożenie tak podanych procedur i przestrzeganie ich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *