Przedsiębiorca, który zamierza rozpocząć handel e-commerce i nie chce uzależniać się od portali aukcyjnych czy ogłoszeniowych, stoi przed wyborem platformy dla swojego sklepu internetowego. Wielu z nich decyduje się na Prestashop, który jest darmowy, bardzo intuicyjny, a przy tym cały czas rozwijany. Jakie są największe zalety sklepów Prestashop? Ile może kosztować kompleksowa realizacja?
Sklep na platformie Prestashop – jakie ma zalety?
Prestashop ma dwie ogromne zalety, którymi są bezpłatność oraz ogromne możliwości personalizacji. Na platformie można stawiać nawet bardzo rozbudowane sklepy, które zawierają setki, a nawet i tysiące produktów, także tych, które występują w różnych konfiguracjach. Za pomocą modułów, spośród których część jest darmowa, a część płatna, można wyposażyć sklep w dodatkowe funkcjonalności, niezbędne przedsiębiorcy do łatwiej i szybkiej obsługi sklepu.
Prestashop to ogromny wybór szablonów, które składają się na profesjonalny i zachęcający potencjalnego klienta layout. W Internecie dostępne są tysiące szablonów do Presty, wśród których można znaleźć te dedykowane konkretnym branżom. Niezależnie od tego, czy przedsiębiorcy zależy na bardzo prostym szablonie, czy preferuje rozbudowane rozwiązania, Prestashop z pewnością zaspokoi jego oczekiwania. Sklepy oparte o tę platformę, gdy są profesjonalnie wdrożone, działają szybko i płynnie nawet z tysiącami produktów na pokładzie. Dowiedź się więcej: https://x13.pl/
Ile kosztuje profesjonalny sklep Prestashop?
Cena zaprojektowania i wdrożenia sklepu na platformie Prestashop zależy od kilku czynników. Przede wszystkim od koncepcji przedsiębiorcy – jeśli jest on nastawiony na w pełni spersonalizowane rozwiązanie, które uwzględnia stworzenie od podstaw unikalnego szablonu, koszt z pewnością będzie wyższy niż wtedy, gdy sklep jest oparty o gotowy szablon i ma zawierać jedynie kilka darmowych modułów.
Warto zwrócić też uwagę na kwestię bezpieczeństwa, którą twórcy oprogramowania traktują bardzo poważnie. Prestashop to platforma, która jest na bieżąco z wymogami związanymi z ochroną osobową – można bez problemu włączyć w niej moduł RODO, który zawiera wszystko to, czego wymagają unijne przepisy. Dzięki temu przedsiębiorca może w bezpieczny sposób sprzedawać swoje produkty, a także zarządzać danymi swoich klientów.