poniedziałek, 27 wrześniaTwój portal finansowy!
Dołącz do eToro za darmo

Co zrobić gdy bankomat nie wypłacił nam pieniędzy

Co zrobić gdy bankomat nie wypłacił nam pieniędzy
Finanse osobiste

Chyba każdy kto posiada konto w banku, wypłacał pieniądze z bankomatu. Jest to bardzo prosta transakcja. Musimy do maszyny włożyć naszą kartę, wpisać PIN który ją zabezpiecza, wprowadzić kwotę jaką chcemy wypłacić i bankomat szybko wypłaci nam pieniądze. Nawet nie zastanawiamy się jak to się dzieje, jakie mechanizmy są wprowadzone by pieniądze zostały pobrane z naszego konta i aby znalazły się w naszym portfelu. I praktycznie nigdy nie mamy z bankomatem problemu. Ale od czasu do czasu zdarzają się sytuacje, gdy bankomat nie wypłaci nam pieniędzy, a zostaną one pobrane z naszego rachunku. Co wtedy zrobić? Przeczytasz o tym poniżej.

Bankomat nie wypłaci nam pieniędzy jeśli nie mamy odpowiedniej ilości pieniędzy na koncie lub też nasz limit został wyczerpany. Ale jeśli mamy pieniądze i co gorsze zostały one pobrane, może być kilka powodów przez które nie wybraliśmy pieniądze. Może dojść do awarii bankomatu, możliwe że nastąpił brak połączenia bankomatu z bankiem. Powodem braku wypłaty gotówki może być też uszkodzona lub zabrudzona karta. Na szczęście banki są na taką sytuację przygotowane i mają odpowiednie procedury. Jednakże aby te procedury zostały uruchomione, musimy o zajściu poinformować nasz bank. I to bez względu na to, czy korzystaliśmy z bankomatu naszego banku czy też innego. Można to zrobić albo w oddziale banku (pisemnie lub ustnie), wysyłając do banku list, telefonicznie czy też internetowo. Aby mogła ona zostać rozpatrzona, musimy podać do banku wszystkie niezbędne informacje. Chodzi tu o dane właściciela karty, o informacje opisujące całe wydarzenie (data, miejsce w którym bankomat się znajduje, kwota jaką wybieraliśmy itp.). Dobrym rozwiązaniem jest też przedstawienie dowodu nieudanej transakcji. Może to być wydruk lub zdjęcie komunikatu, jaki pojawił się w momencie transakcji. Bank może teraz sprawdzić zapis pracy bankomatu i sprawdzić, czy rzeczywiście do takiej sytuacjo doszło. Jeżeli mamy rację, bank szybko zwróci nam pieniądze. Jednakże zgodnie z przepisami, ma na to 30 dni.

Z całą pewnością brak wypłaty pieniędzy z bankomatu nie jest przyjemnym doświadczeniem. Ale nie oznacza, że nasze pieniądze zniknęły bezpowrotnie z naszego konta. Jeżeli zareagujemy w odpowiedni sposób, szybko pojawią się znowu na naszym rachunku i będziemy mogli z nich skorzystać.

One Comment

  • Study

    Ja raz miałem taką sytuację. na szczęście problem szybko się rozwiązał, bo bankomat znajdował się w budynku banku. Wszystko więc od razu zostało sprawdzone i wyprostowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Recenzja i porównanie brokerów XTB i Plus500

W dzisiejszej recenzji porównamy dwóch bardzo popularnych brokerów w Polsce. Pierwszym z nich jest XTB, który w Polsce został założony...

Zamknij