wtorek, Grudzień 10Twój portal finansowy!

Praca za granicą i zakup mieszkania w Polsce – formalności i przeszkody

Praca za granicą i zakup mieszkania w Polsce – formalności i przeszkody
Kredyty hipoteczne
Jak pokazują dane GUS, poza granicami Polski w celach zarobkowych przebywa obecnie prawie 2,5 mln Polaków. Jedni ostatecznie pozostaną za granicą na stałe, inni po latach powrócą do kraju. Dlatego nie dziwi fakt, że wiele osób myślących o swojej przyszłości w ojczyźnie, decyduje się na zakup nieruchomości w Polsce. Dla wielu osób zakup nieruchomości (np. pod wynajem) jest też formą inwestowania kapitału. Jak przeprowadzić taką transakcję? O czym należy pamiętać?

Możesz ustanowić pełnomocnika

Zakup nieruchomości w Polsce niezależnie od tego, czy pracujemy w kraju czy za granicą, wymaga załatwienia szeregu kwestii formalnych (zawarcie umowy kupna, ustanowienie hipoteki, wpis do księgi wieczystej itd.). Jeśli chcemy wszystkiego dopilnować sami, zaplanujmy dłuższy czas wolny od pracy. W innym przypadku warto pomyśleć o notarialnym ustanowieniu pełnomocnika, który w naszym imieniu zajmie się wszystkimi kwestiami związanymi z zakupem nieruchomości. Warto zaznaczyć, że w przypadku tak poważnej transakcji jak kupno lub sprzedaż nieruchomości, wymaga się pełnomocnictwa szczegółowego i określenia kompetencji pełnomocnika.

Jak sfinansować zakup mieszkania za granicą?

Problematyczną kwestią dla wielu może być sposób zapłaty za mieszkanie kupowane w Polsce. Jeśli zapłacimy za nie gotówką, z pewnością transakcją zainteresuje się urząd skarbowy. W ciągu 7 dni notariusz, który ustanowi dla nas hipotekę w nowym mieszkaniu, musi zapłacić podatek od czynności cywilno-prawnych i w ten sposób poinformuje pracowników skarbówki o naszym zakupie. Będziemy musieli wykazać źródło dochodów, które pozwoliły na sfinansowanie mieszkania. Jeśli nie udowodnimy legalności dochodów, możemy zostać obłożeni 75-procentowym podatkiem od kosztu zakupu. Trudności mogą pojawić się również, jeśli zdecydujemy się ubiegać o kredyt na podstawie zarobków za granicą.

Pożyczki dla pracujących za granicą – co trzeba wiedzieć?

W 2014 roku KNF opublikowała znowelizowaną rekomendację S, zgodnie z którą banki mogą zgodzić się na kredyt hipoteczny dla osób pracujących za granicą, wypłacając go jedynie w walucie, w której kredytobiorca uzyskuje wynagrodzenie od pracodawcy. To rozwiązanie w wielu przypadkach zniechęca nabywców. Istnieje jednak kilka sposobów, które pozwolą zabezpieczyć kredyt w złotówkach.

Aby uzyskać kredyt hipoteczny lub kredyt gotówkowy dla pracujących za granicą w złotówkach, możemy znaleźć osobę pobierającą wynagrodzenie w Polsce, która zdecyduje się na wspólne podjęcie zobowiązania. Musimy jednak pamiętać o tym, że w tej sytuacji przy ocenie zdolności kredytowej uwzględnione zostaną przede wszystkim możliwości współkredytobiorcy, a przez to całkowita kwota kredytu może być niższa, niż zakładaliśmy.

Inną możliwością jest przewalutowanie kredytu dla pracujących za granicą na złotówki. Jeśli decydujemy się na takie rozwiązanie, warto porównać oferty różnych banków. Ostateczna wysokość kredytu uzależniona będzie nie tylko od oprocentowania i prowizji banku, ale też kursu przewalutowania kredytu. Jeśli nie chcesz samodzielnie podejmować decyzji i wolisz zdać się na profesjonalistów, dobrym wyborem będzie skorzystanie z oferty doradców finansowych firmy A’Conto, którzy przeanalizują Twoją sytuację i pomogą znaleźć najlepszy kredyt hipoteczny dla osób pracujących za granicą. Więcej informacji znajdziesz na stronie http://aconto.pl/kredyt-dla-osob-pracujacych-za-granica-2/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czym jest poduszka finansowa

Jedną z podstawowych porad jakie usłyszymy od doradców finansowych, będzie konieczność zgromadzenie przez nas pieniędzy na tzw fundusz awaryjny. Jest...

Zamknij