wtorek, 27 październikaTwój portal finansowy!

Co zrobić gdy bankomat nie wypłacił nam pieniędzy

Co zrobić gdy bankomat nie wypłacił nam pieniędzy
Finanse osobiste

Chyba każdy kto posiada konto w banku, wypłacał pieniądze z bankomatu. Jest to bardzo prosta transakcja. Musimy do maszyny włożyć naszą kartę, wpisać PIN który ją zabezpiecza, wprowadzić kwotę jaką chcemy wypłacić i bankomat szybko wypłaci nam pieniądze. Nawet nie zastanawiamy się jak to się dzieje, jakie mechanizmy są wprowadzone by pieniądze zostały pobrane z naszego konta i aby znalazły się w naszym portfelu. I praktycznie nigdy nie mamy z bankomatem problemu. Ale od czasu do czasu zdarzają się sytuacje, gdy bankomat nie wypłaci nam pieniędzy, a zostaną one pobrane z naszego rachunku. Co wtedy zrobić? Przeczytasz o tym poniżej.

Bankomat nie wypłaci nam pieniędzy jeśli nie mamy odpowiedniej ilości pieniędzy na koncie lub też nasz limit został wyczerpany. Ale jeśli mamy pieniądze i co gorsze zostały one pobrane, może być kilka powodów przez które nie wybraliśmy pieniądze. Może dojść do awarii bankomatu, możliwe że nastąpił brak połączenia bankomatu z bankiem. Powodem braku wypłaty gotówki może być też uszkodzona lub zabrudzona karta. Na szczęście banki są na taką sytuację przygotowane i mają odpowiednie procedury. Jednakże aby te procedury zostały uruchomione, musimy o zajściu poinformować nasz bank. I to bez względu na to, czy korzystaliśmy z bankomatu naszego banku czy też innego. Można to zrobić albo w oddziale banku (pisemnie lub ustnie), wysyłając do banku list, telefonicznie czy też internetowo. Aby mogła ona zostać rozpatrzona, musimy podać do banku wszystkie niezbędne informacje. Chodzi tu o dane właściciela karty, o informacje opisujące całe wydarzenie (data, miejsce w którym bankomat się znajduje, kwota jaką wybieraliśmy itp.). Dobrym rozwiązaniem jest też przedstawienie dowodu nieudanej transakcji. Może to być wydruk lub zdjęcie komunikatu, jaki pojawił się w momencie transakcji. Bank może teraz sprawdzić zapis pracy bankomatu i sprawdzić, czy rzeczywiście do takiej sytuacjo doszło. Jeżeli mamy rację, bank szybko zwróci nam pieniądze. Jednakże zgodnie z przepisami, ma na to 30 dni.

Z całą pewnością brak wypłaty pieniędzy z bankomatu nie jest przyjemnym doświadczeniem. Ale nie oznacza, że nasze pieniądze zniknęły bezpowrotnie z naszego konta. Jeżeli zareagujemy w odpowiedni sposób, szybko pojawią się znowu na naszym rachunku i będziemy mogli z nich skorzystać.

One Comment

  • Study

    Ja raz miałem taką sytuację. na szczęście problem szybko się rozwiązał, bo bankomat znajdował się w budynku banku. Wszystko więc od razu zostało sprawdzone i wyprostowane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Recenzja i porównanie brokerów XTB i Plus500

W dzisiejszej recenzji porównamy dwóch bardzo popularnych brokerów w Polsce. Pierwszym z nich jest XTB, który w Polsce został założony...

Zamknij